De winkel Dream Flowers van Leon Vermeulen heeft als extra titel ‘Flowers with a smile’. En dat is ook precies de kracht van deze zaak: storytelling. Of in Leon’s eigen woorden:. “Je moet wel herrie maken om zichtbaar te blijven en de gunfactor mee te hebben”. De winkel is niet voor niets officieel de gezelligste winkel in de hele gemeente Cromstrijen.
Storytelling is niet zomaar een hip woord. Je maakt het verhaal rondom jouw product bloemen en planten zichtbaar voor de klanten en zo begrijpen ze beter wat ze kopen en waarom iets kost wat het kost. Leon Vermeulen heeft daarom sinds een paar jaar de bloembinderij niet meer in de kelder, maar midden in de winkel gezet. Zo laat je het verhaal niet alleen horen maar ook zien. Ook op Facebook is Dream Flowers actief met grappige posts en foto’s. En ook daar weet het bedrijf niet alleen klanten te trekken, maar ook aan het bedrijf te blijven binden.
Bij deze winkel leeft dus de vraag: welke boodschap werkt het beste? Een paar leuke bordjes of een display in de winkel is na een paar weken echt wel uitgewerkt. Wat willen de mensen echt weten over planten? Leon gaat luisteren en vertellen. Volg hem hier of op Facebook.