Loading...
//Into Green in de winkel

Into Green in de winkel

2017-10-04T16:41:26+00:00 Door |Wonen|

Into Green is gelanceerd als een online campagne. Via een website en sociale media vertellen wij de wereld dat groen mensen gezonder maakt, omdat planten de lucht zuiveren en zuurstof maken; en dat groen mensen gelukkiger maakt en hen beter laat presteren.In dit project brengen we deze kennis en boodschap naar de winkelvloer. En jij kan dit meebeleven.

Iedereen weet dit als het ware van nature. Daarom inspireert groen en natuur zoveel mensen zo makkelijk, maar veel mensen denken –onterecht- dat het bewijs daarvoor niet bestaat. Inderdaad weten we op veel punten nog niet waarom het zo is, maar het bewijs dát we gelukkiger worden van planten om ons heen en dat we er beter door presteren is er al lang. Deze site staat er vol van, inclusief onderbouwing met het betreffende onderzoek.

Het bewijs moet ook naar de winkelvloer

Hoog tijd dus dat we deze boodschap niet alleen online vertellen aan mensen, maar ook gewoon, in de bloemenwinkel en straks misschien ook wel in het tuincentrum. Inspireren doen we in winkels allang, maar planten verkopen op basis van bewijs is nieuw. En, als we dat doen, hoe loopt dat dan. Pakken mensen het op? Twijfelen ze? Helpt het bij het verkopen van planten?

Deze vragen liggen nu bij deze vier bloemisten. Zij doen mee aan het experiment om planten niet alleen te verkopen op het argument sfeer, gezellig en mooi, maar met de argumenten die ook hier op Into Green de hoofdrol vervullen. Deze bloemisten hebben alle vier een heel ander soort bedrijf. Ze vertellen er vanuit hun eigen invalshoek over en dat doen ze via hun Facebook page. Om het jou makkelijk te maken om hen te volgen, kun je deze pages ook hier bekijken.

Het gaat om de bloemisten die je ook aan de zijkant van de pagina ziet:

  • Hortus Flora
    Hoe past het gedachtegoed van Into Green in de duurzame gedachte?
  • Nizza bloembinders
    Het gedachtegoed van Into Green gaat over inspiratie, maar ook over bewijs. Hoe stijlvol zal Nizza dit maken?
  • JP bloembinders
    JP heeft aparte winkels voor de consumenten- en zakelijke markt. Waar slaat de boodschap van Into Green het beste aan?
  • Dream Flowers
    De bloemenwinkel waar het verhaal centraal staat. Welk Into Green verhaal zal Dream Flowers ontwikkelen?

Over de auteur:

The Into Green team consists of four people. You can read more about us in the 'about' section of the site.